Artikkeli Tampereen seudun yritysmaailmalehdessä joulukuu 4/2013... lue artikkeli

 

 

 

Arctic Heat Control Oy mukana 23.-25.1.2014

Autokorjaamomessuilla Helsingin messukeskuksessa. Tervetuloa osastolle 5f16b!

 

 

Emo ja pentu karhun nimikilpailu on täydessä käynnissä.

Lisää nimiehdotuksia kaivataan sillä sitä "parasta" ei ehkä vielä ole

raskittu kertoa! Paras nimiehdotus palkitaan ABH akkulämmittimellä

ja toiseksi paras aidoilla Arctic nahkakintailla.

Osoitehan on: http://goo.gl/71eSfZ

 

 

Uusin TM 20/2013 akkulämmittimet testissä.

Arctic Battery Heater : Arctic Battery Heater on suunniteltu erittäin

fiksuksi…täydellisin vaihtoehto on Arctic Battery Heater, ajonaikainen  akun lämmitys ja paikallaanolo lämmitys, soveltuvuus Defa ja Calix järjestelmiin.

 

 

Arctic Heat Control OY:n tuotteet esittelyssä

Power Truck SHOW:ssa Härmässä 9. - 10.8.  klo. 09-18:00.

 

Tuote-esittelymme löydät VARAOSALINNAN osastolta.

TERVETULOA! Osasto U331 VARAOSALINNA OY

 

 

 

Iltalehden Pentti J. Rönkkö tykittää oikealla asialla. Mikähän auttaisi akkuongelmiin......Olisiko hyvä jos talvellakin akut olisivat aina täynnä niin ehkä kestäisivät läpi vuoden paremmin.

Kylmähän se akun kyykyttää! Mutta ei hätää, ABH auttaa!

 

 

Torstai 2.5.2013 klo 08.32

 

- Sanoisinpa silti, että voi nykyauton akkuparkaa, kirjoittaa autotoimittaja Pentti J. Rönkkö.

 

 

ADACin tuorein vikaraportti paljastaa mielenkiintoisen seikan uusista autoista. Vikoja on erityisen autojen akuissa sekä

stop&start -järjestelmissä.

En pidä sitä varsinaisesti ihmeenä. Mietipä itse - auto käynnistetään pahimmillaan joka ikisen liikennevalopysähdyksen jälkeen. Virta käynnistykseen saadaan tietysti akusta, joka on kovalla koetuksella. Autossa voi olla hidastusenergian talteenottoa, joka lataa akkuun välillä virtaa, mutta sanoisinpa silti, että voi akkuparkaa.

Stop&start -järjestelmät taas ovat mielestäni muutenkin väliaikainen askel johonkin muuhun. Järjestelmien logiikka ontuu ajoittain, vaikka järjestelmässä ei olisi mitään vikaakaan. Koeajoissa olen usein törmännyt ilmiöön, jossa stop&start -järjestelmä sammuttaa moottorin, kun luulee auton hidastamista aikeeksi pysäyttää auto. Vaikka se lähtee käyntiin kytkintä painamalla, niin silti...

Mitä sitten tulee testin automallikohtaisiin tuloksiin, niin jokainen voi vetää johtopäätöksensä itse. Hyvät ovat hyviä ja huonot huonoja, mutta pitää muistaa, että alihankkijat ovat usein samoja eri automerkeillä.

 

 

 

Oheinen raportti kertoo tylyä kieltä siitä mikä nykyautojen akkuongelman laajuus on.

 

Tielle jättäviä vikoja ADAC:

 

•Akku tyhjä (2010 asti),Akku tyhjä (2010 asti),Akkuvikoja, Akku tyhjä (2009 asti) Akku purkautunut tyhjäksi (2010 asti) Kaupunkiajossa akku on kovilla. Ei välttämättä kestä pitkään. Akkuvikoja. Akku purkautunut tyhjäksi (2008 asti) Akku purkautunut tyhjäksi (2007-2011) Akku purkautunut tyhjäksi (2006-2012) Akku purkautunut, tyhjä, viallinen (2006-2012) Vm 1998 – 2003: Akku,Akku purkautunut tyhjäksi (2006-2012), Akku (uudempi malli) Autobild, Akku simahtaa usein (2007 – 2012), Akkuongelmia erittäin usein (2007 – 2009), Akku purkautunut usein tyhjäksi (2007-2012), Akku purkautunut tyhjäksi (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelma on hyvin yleinen (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelmia erittäin usein (kolmivuotiaista alkaen), Akkuvikoja erittäin runsaasti (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akku purkautunut tyhjäksi (erittäin usein kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akun kestoikä on lyhyt ellei huolehdita lataustilasta. Virrankulutusta on runsaasti., Akkuongelmia (2009 asti), Akkuongelmia (toisesta käyttövuodesta alkaen), Akkuongelmia (2011 asti), Akkuvikoja, tyhjäksi purkautuneita akkuja (2010 asti), Akkuongelmia (erityisesti 2011), Yksittäistapauksina muutamia tyhjäksi purkautuneita akkuja, Yksittäistapauksina tyhjäksi purkautuneita akkuja, Purkautuneet akut aiheuttavat käynnistysongelmia Autobild, Akkuvikoja epätavallisen usein (2009 asti), Akkuongelmia epätavallisen usein (kaikki vuosimallit), Akkuvikoja poikkeuksellisen runsaasti (2007 asti), Akkuvikoja epätavallisen runsaasti (jo 3. käyttövuodesta alkaen), Akkuvikoja (erittäin usein jo kolmannesta vuodesta alkaen), Akkuongelmia erittäin usein, jo toisesta käyttövuodesta alkaen, Akkuongelmia (kaikki vuosimallit), Akkuvikoja. Akkuvikoja erittäin paljon (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Akkuvikoja. Akkuongelmia (kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Useita akkuvikoja (kolmannesta käyttövuodesta alkaen), Runsaasti laturi- ja ajonestolaitevikoja sekä tyhjäksi purkautuneita akkuja Autobild, Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät),, Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät), Akkuongelmia (kaikki ikäryhmät)

 

Raportti vahvistaa sen, että ABH akunlämmitysjärjestelmä on todella välttämätön kaikkien automerkkien akuille.

 

Ja lisänä vielä lisälämmittimien ongelmat jotka eivät näy tässä rapostissa.

Start - Stop järjestelmän toiminta vaatii toimiakseen akun riittävän varauksen. Talviolosuhteissa akun varaus kuitenkin laskee dramaattisesti jolloin on seurauksena se, ettei Start-Stop järjestelmä toimi...lue lisää.

Start - Stop järjestelmän toimintaperiaate

Palaa ajankohtaista 2014

Arctic Heat Control Oy mukana kuljetusmessuilla

19.-25.5.2012 Jyväskylässä.

 

Tervetuloa osastolle AU-206

 

www.jklpaviljonki.fi/kuljetus2011

RÄÄTÄLÖITY TALVITURKKI MOOTTORILLE

Lehtiartikkeli Kalevassa 25.helmikuuta 2011

 

Talviautoilun ongelmiin on tarjolla ratkaisuja, joilla auton toiminnan voi varmistaa.

Hiipuvat akut ja toimimattomat lisälämmittimet ovat tulleet monelle tutuksi taas tämän talven aikana.

Oululainen yrittäjä ja tuotekehittelijä Teijo Siekkinen havaitsi ongelmien perussyyt jo 2005, kun silloisen

työpaikan piha täyttyi pakkasaamuisin autoilijoista.... lue artikkeli kokonaan.

Säätieteilijät: Suomeen yhtä kylmä talvi kuin 2010

 

Ruotsin ilmatieteen laitos SMHI perustaa ennusteensa ilmiöön nimeltä Pohjois-Atlantin oskillaatio. Suomen ilmatieteen laitoksen mukaan asiassa on perää.

Lue koko artikkeli alla olevasta linkistä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288520216706.html

Ilmatieteenlaitos on ottanut uuden varoituksen käyttöönsä.

 

Erilaisten varoitusten määrää laajennettiin huhtikuussa 2011.

Nyt on annettu ensimmäistä kertaa lähivuorokauden varoitus kireästä pakkasesta.

Keskiviikkona 27.1.2012 annettiin ensimmäistä kertaa kireän pakkasen ennakkovaroitus.

Lue koko artikkeli Ilta-sanomista

Muutokset pohjoisnavalla vaikuttavat Suomeenkin: Edessä hyinen talvi.

 

Artikkeli iltsanomissa.

Ensi talvi on hyytävä, mikäli ilmastotutkijoita on uskominen.

Lue koko artikkeli alla olevasta linkistä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288500394477.html

Valintaopas uuden auton varusteluun tai miten poistan autoni talviongelmat lisälämmittimestä ja akusta!

 

Lue lisää Arctic Plus+ varustelusta....

 

Pelkkää plussaa autollesi, sästää aikaa, vaivaa ja RAHAA!

Plusvarustelun miinukset: ei yhtään miinusta vaikka ulkona -30 astetta

Autoilun uusi luotettavuusluokka kylmiin olosuhteisiin!

Siirry sinäkin talviautoilussa uuteen mukavuusluokkaan.

Arctic Battery Heater Testi

 

Arctic Battery Heater akkulämmitin on ollut Caravanuutisten testissä useita viikkoja. Kylmä talvi on tarjonnut vaativat olosuhteet, joten lämmittimen ominaisuudet eivät ole jääneet arvailujen varaan. Itse lämmitin on esitelty sivuilla jo aiemmin jutussa “Arctic Battery Heater akkulämmitin“. Tuote koostuu akun kylkeen liimattavasta lämmityselementistä, solumuovieristeestä ja ohjausyksiköstä. Testiautona on ollut Ford Transit alustainen Carado. Lämmittimen valmistaja on Arctic Heat Control Oy...lue koko artikkeli

Palaa ajankohtaista 2014

Arctic Heat Control Oy  Kantajantie 17, 90800 OULU PUH: 040 5563 600 FAX: 08 556 1913 E-mail: ahcoy@arcticheat.fi