HENKILÖAUTOT
Uusien autojen sähkönkulutus on noussut jopa 300%. Start& Stop- järjestelmien yleistyminen uusiin autohin on tuonut haasteita akun kestolle.
Myös lisälämmittimien käyttö moottorien ja auton sisätilojen lämmityksessä syö akun varausta voimakkaasti.
Kun kylmän akun virran vastaanotto on vain muutama ampeeri, on tärkeää saada akku lämpimäksi myös talvella. Alivarautunut akku aiheuttaa auton elektroniikalle vaikeuksia. Tämä ilmenee lukuisten eri vikavalojen syttymisenä. Täydellä akulla tätä vaivaa ei synny. Lisälämmitintä ja muita sähköisiä laitteita voi käyttää normaalisti. Akku kestää pitempään ja akkujätettä syntyy vähemmän, kun ennenaikaiset akkujen vaihdot loppuvat. Akkulämmittimen asennus autoon on EKO-teko!
Tekniikan Maailman testaama: 4 x enemmän virtaa akkuun pakkasilla.
Testattu: MIL-STD-810G 503,5